I./1. szám I./2. szám I./3. szám I./4. szám II./1. szám II./2. szám II./3. szám II./4. szám III./1. szám III./2. szám III./3. szám III./4. szám IV./1. szám IV./2. szám IV./3. szám IV./4. szám V./1. szám V./2. szám V./3. szám V./4. szám VI./1. szám VI./2. szám VI./3. szám VI./4. szám VII./1. szám VII./2. szám VII./3. szám VII. évf. 4. szám VIII./1. szám VIII./2. szám VIII./3. szám VIII./4. szám

 

K O R T Á R S   É P Í T É S Z E T

VII. évf. 4. szám

 

 

RADIKÁLIS EKLEKTIKA, RÉTEGES ÉPÍTÉSZET

 

A fenti címet Rajk László adta egyik írásának, mely a Lehel Csarnok új épülete kapcsán született. Saját épületükről, tervezési elveikről, stratégiájukról – mifelénk – ritkán írnak az építészek, inkább azt mondják, hogy beszéljen a Mű helyettük. Aki meg nem érti pontosan, hogy mit is mond a Mű, annak megmagyarázzák a kritikusok. Nos, a Lehel Csarnok olyan épület, amelyről sokan és sokfélét írtak.

 

Számos értelmezés és értékelés született az épületről, ami mellett valóban nem lehet csak úgy elmenni. Egy iparművész pedig végképp nem teheti ezt meg, akinek „örömet okoz az, hogy hallatja valaki az egyéni hangját, merész és bele mer vágni egy olyan ügybe, amiről már előre tudja, hogy sokakban ellenszenvet kelt.” Sárossy Zsuzsa textilművész tanulmánya a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem DLA képzésén, a Designtörténet – Szakelmélet című tárgy keretében készült.<

 

Simon Mariann

Budapest, 2005. december hó

 

 

 

Tartalom:

SÁROSSY ZSUZSANNA: Séta a Lehel-téri piacon, avagy mit hoz(hat) a provokatív kofahajó
letöltés /36025 kB/
Microsoft Word dokumentum